top of page

מה אוכלים לפני/אחרי אימון?

אני שומעת ממתאמנים רבים שקשה להם מאוד במהלך האימון, חלקם מרגישים חולשה וסחרחורות וחלקם תחושת הקאה או חוסר נוחות בקיבה. בדרך כלל הסיבה לכך היא שהמתאמנים לא יודעים מה לאכול לפני או אחרי האימון.

 

הארוחה שלפני האימון לא פחות חשובה מהארוחה שאחרי. מתאמנים רבים יעדיפו להתאמן כשמאגרי האנרגיה שלהם ריקים, קורה לרוב באימוני בוקר, ובמהלך האימון ירגישו מסוחררים וחלשים או שהביצועים שלהם יהיו פחות טובים. כדי להימנע מתופעות אלו, יש לאכול כשעה לפני האימון נשנוש קל הכולל פחמימה פשוטה (כדוגמת פרי או פרוסת לחם קל עם מריחה , קלה של ריבה/דבש). כן כן, דווקא פחמימה פשוטה, על מנת שתתפרק מהר ורמת האנרגיה תעלה.

בדרך כלל הסיבה לתחושת הקאה או אי נוחות בקיבה במהלך אימון נובעת בעקבות ארוחה כבדה שנאכלה בצמוד לאימון. את הארוחה הגדולה יותר יש לתזמן כ-3-4 שעות לפני האימון. כך הגוף יספיק לעכל את המזון ולא נרגיש חוסר נוחות במהלך הפעילות. אם הארוחה האחרונה שאכלנו הייתה יותר מ-4 שעות לפני האימון, נאכל פחמימה פשוטה כלשהי כחצי שעה-שעה לפני האימון. כך נימנע מחולשה וסחרחורות.

כמובן שיש חשיבות גדולה מאוד גם לארוחה שאחרי האימון. במהלך האימון נוצרים קרעים מיקרוסקופיים בשריר, על מנת שיבנה ויתחזק יותר ממה שהיה לפני. אנחנו צריכים לתדלק אותו במזון איכותי. חלבונים הם בעצם אבני הבניין של השריר וכדי שיספגו באופן האולטימטיבי יש לצרוך אותם לצד פחמימות. לכן, אחרי האימון אנחנו נרצה לאכול ארוחה מלאה הכוללת חלבונים, פחמימות וירקות וכך נעזור לגוף שלנו להתחזק ולהתחטב.

יש לשמור על תזונה נקיה ונכונה לאורך כל השבוע ולא רק לפני או אחרי אימון. הגוף שלנו צריך אוכל איכותי כדי להיבנות ואנחנו צריכים לספק לו את הצרכים. בנוסף, השריר שלנו בנוי מכ-80% מים לכן חשוב להתמיד ולשתות לאורך כל היום. כך נשמור על הנפח שלו, היכולות והביצועים.

bottom of page